GAIA

GAIA

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Φ. Ντζιμάνης: «Είμαι καθαρός και δεν έχω να φοβηθώ τίποτα»


Την ώρα που δύο από τους τρεις αστυνομικούς που έχουν κατηγορηθεί για βασικό ρόλο στο πολυμελές κύκλωμα εισαγωγής και διακίνησης ναρκωτικών στη Θεσσαλονίκη προφυλακίστηκαν, ο τρίτος δεν έχει καν κληθεί σε απολογία. Ο αξιωματικός της Δίωξης Ναρκωτικών Βόλου και ο αρχιφύλακας της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενοι, όμως ο διοικητής της Δίωξης Ναρκωτικών Αγρινίου Φώτης Ντζιμάνης δεν έχει απολογηθεί ούτε με υπόμνημα και βέβαια δεν έχει προφυλακιστεί, όπως εσφαλμένα έχει γραφτεί στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.


«Είμαι πεντακάθαρος, κοιτάζω τους πολίτες και τους συναδέλφους μου στα μάτια και δεν έχω να φοβηθώ τίποτα. Θα προσπαθήσω και θα αγωνιστώ να αποδείξω την αθωότητά μου» λέει ο ίδιος στην «Espresso», ενώ ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει κάνει κάτι το μεμπτό και πως ό,τι έκανε, το έπραξε στο πλαίσιο των νόμιμων καθηκόντων του. Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο κ. Ντζιμάνης δεν έχει καν ενημερωθεί αρμοδίως για την υπόθεση: «Δεν έχω πάρει στα χέρια μου την ογκώδη δικογραφία, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζω ούτε αναλυτικά την υπόθεση, ούτε για τι ακριβώς κατηγορούμαι».

Και συνεχίζει ο διοικητής της Δίωξης Ναρκωτικών Αγρινίου. «Η εμπλοκή μου αφορά στο ότι υπέγραψα τρία χαρτιά, ώστε πληροφοριοδότες σε υποθέσεις ναρκωτικών να επωφεληθούν της προβλεπόμενης ευεργετικής διάταξης του νόμου περί ναρκωτικών. Ο αρχιφύλακας μου υπέδειξε άτομα που ήταν οι πραγματικοί πληροφοριοδότες και εγώ υπέγραψα τα σχετικά έγγραφα, σύμφωνα με τα όσα μου είπε ο άνθρωπος αυτός. Εγώ, όπως όλοι οι διοικητές των τμημάτων, δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιος πραγματικά είναι ο πληροφοριοδότης. Εδειξα εμπιστοσύνη στον υφιστάμενό μου και έπραξα καλή τη πίστει. Αν τώρα αυτόν τον παραπληροφόρησαν και τον έφεραν σε τέτοια θέση ώστε να μου πει άλλο όνομα και να υπογράψω, είν
ναι άλλο θέμα. Πάντως, έχω ήσυχη τη συνείδησή μου ότι έκανα το σωστό».

Ο κ. Ντζιμάνης πρόσθεσε ότι η μη συμμετοχή του προκύπτει και μέσα από τις καταγραφές των συνομιλιών: «Εγώ δεν είμαι σε καμία από τις συνομιλίες, πώς λοιπόν εμπλέκομαι; Δεν μιλούσα εγώ με αυτούς τους ανθρώπους, μιλούσε ο άλλος αστυνομικός, ο οποίος και έχει συλληφθεί. Εχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη αλλά και στην ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας και θα προσπαθήσω να αποδείξω ότι είμαι αθώος. Ωστόσο, είναι μια διαδικασία χρονοβόρα αφού οι κατηγορούμενοι είναι πολλοί και θα πάρει το λιγότερο ενάμιση χρόνο για να ολοκληρωθεί και να μπορέσω έπειτα να καταθέσω βούλευμα για να αθωωθώ».

Παράλληλα, έκανε λόγο για ψυχοφθόρα διαδικασία που τον πάει πολύ πίσω: «Σκεφτείτε ότι θα κρινόμουν τώρα προκειμένου να γίνω διευθυντής και σταμάτησε όλη η καριέρα μου. Είμαι τριάντα ένα χρόνια στην αστυνομία και προσπαθούσα πάντοτε να κάνω το καλύτερο. Είμαι οικογενειάρχης και η γυναίκα μου κι εγώ είμαστε δημόσια πρόσωπα που δεν έχουν απασχολήσει ποτέ. Φυσικά δεν χρηματίστηκα ποτέ και αυτό μπορεί να αποδειχτεί εύκολα». Ο κ. Ντζιμάνης σημείωσε ότι συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του στην αστυνομία, όχι στη Δίωξη Ναρκωτικών, αλλά στο επιτελείο της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ακαρνανίας όπου μετακινήθηκε.


Ο ρόλος του αρχιφύλακα 
Σοβαρές είναι οι κατηγορίες για τον 49χρονο αρχιφύλακα της Δίωξης Αγρινίου, που σε τρεις περιπτώσεις (σε επιχειρήσεις της Δίωξης Αγρινίου σε Ζεφύρι, Λάρισα και Τούμπα) φέρεται να υπέδειξε άλλα άτομα και όχι τους πραγματικούς πληροφοριοδότες στον διοικητή του, ο οποίος υπέγραψε τα σχετικά έγγραφα, με συνέπεια να παραπλανηθούν οι δικαστικές και εισαγγελικές αρχές. Μάλιστα, σε τέσσερις περιπτώσεις φέρεται να ενημέρωσε τα μέλη των κυκλωμάτων για τα στοιχεία των επιβατικών επιχειρησιακών οχημάτων της Δίωξης Αγρινίου, ώστε να αποφύγουν ενδεχόμενα μπλόκα, ενώ φέρεται ακόμη και να έδωσε φυσίγγια πυροβόλου σε εγκέφαλο του κυκλώματος. Η έρευνα της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης για τη δράση του κυκλώματος, η οποία διήρκεσε πολλούς μήνες, αποτυπώνεται σε δεκάδες απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες με αποκαλυπτικούς διαλόγους. Τα μέλη του κυκλώματος χρησιμοποιούσαν κωδικές ονομασίες προκειμένου να μην κινούν υποψίες, όπως «άχυρο», «σανό», «τριφύλλι» και «καραμέλες» για τα ναρκωτικά. «Ντερβίσηδες» αποκαλούνταν οι φυλακισμένοι και «μαύροι» οι αστυνομικοί που κατηγορούνται ως μέλη του κυκλώματος. Οι τελευταίοι, σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, εκμεταλλευόμενοι την υπηρεσιακή τους ιδιότητα παρείχαν πληροφορίες και υλικά μέσα στην εγκληματική οργάνωση και συγκάλυπταν τη δράση της.
απο την espresso
ΕΥΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ